Reklamemateriale og reklameteknik

Werbemidler er redskaber til at formidle reklamebeskeder. Disse reklamemidler formidler en ønsket besked for at opnå en særlig virkning hos modtageren. Under reklameteknikken forstår man anvendelsen af tekniske og kreative metoder til at producere, distribuere og forme reklamebeskeder. Målet med reklamemidler og reklameteknik er ofte at vække opmærksomhed hos potentielle kunder og lede dem mod et muligt køb.

Produkterne bliver brugt i næsten alle brancher, hvor der annonceres med produkter eller tjenester. Gennem reklameteknik og reklamemidler er det for mange virksomheder muligt at kommunikere med deres potentielle kunder og f.eks. gøre opmærksom på deres nye produktsortiment. Digitale skærme, bannere, mobilreklame eller reklameplakater er alle muligheder for at henvende sig til kunderne og succesfuldt formidle ønskede oplysninger.

Produkterne i denne branche gør det muligt at kommunikere beskeder effektivt, øge synligheden eller fremme mærkegenkendelse.