Marketing, reklame og salg

Marketing involverer den markedsorienterede ledelse af virksomheden og sigter mod at tilfredsstille kundernes og potentielle kunders behov. Ud over at påvirke købsbeslutningen drejer det sig også om salget gennem kundeservice, reklame eller andre aktiviteter i virksomheden. I næsten alle brancher og virksomheder er disse områder af stor betydning. Dette inkluderer brancher som teknologibranchen, detailhandlen, onlinehandel eller andre brancher, hvor salg til kunder er afgørende. Reklame og salg sikrer i brancherne, at virksomhederne formår at vække målgruppens opmærksomhed og dermed muliggøre et køb. I denne branche finder du kategorier som: - Søgemaskinemarkedsføring, - Reklamebureauer, - Marketingbureauer, - Social medie marketing, reklamer og meget mere. Brugen af produkter og tjenester kan øge synlighed, rækkevidde og brandkendskab samt sikre potentielle kunder for at opnå omsætning og forretningsvækst.